07 maja 2013

Ubrana w chuste :)

Cześć,
Dzisiaj nadrobię trochę postów, ponieważ ostatnio miałam problem z wstawianiem tu zdjęć, dlatego hurtowo przedstawię Wam kilka pomysłów z których możecie skorzystać.

Kolejnym Watch outtt był motyw miasta, który pojawia się wszędzie : na ubraniach, na tapetach, dodatkach i w ogóle gdzie się tylko da :)
I oto w sh znalazłam śliczną chustę, która od razu wyglądała mi na śliczną tunikę :) Jako apaszka też byłaby ładna, ale jakoś nie lubię osobiście ich nosić, więc takie wykorzystanie u mnie nie ma szans :P Zapłaciłam 5 zł i zobaczcie co zrobiłam :

Oto ona (słabe zdjęcie jakoś po ciemku :():


Problem pojawił się kiedy chciałam coś z tego uszyć, jak widzieliście nigdy nie szyłam nic od podstaw, co najwyżej przerabiałam, więc jak tu zrobić jakąś formę. Ale wpadł pomysł, że skoro już dopasowywałam ciuchy do swoich rozmiarów to nie będę miała lepszej formy niż jedno z takich ciuchów :)



Początkowo miała być to luźna tunika, ale potem sobie pomyślałam, że materiał się rozciąga, więc pewnie za jakiś czas się sama rozciągnie, więc zrobiłam ją dopasowaną.

To co zrobiłam : 
1. Ucięłam najpierw na szerokość podwójnie złożony materiał, szpilkami odmierzyłam sobie talię , sfastrygowałam - przymierzyłam, żeby sprawdzić czy nie za ciasna.
2. Wyciełam resztę materiału - na powyższym zdjęciu będzie to cała forma pod pachą.
3. U góry przy przymiarce odmierzyłam długość rękawów i właśnie tyle z każdej strony zszyłam w linii prostej bez udziwnień.
4. I tak oto wam zostanie praktycznie gotowa tunika z dekoltem w łódkę, ale ja chciałam jednak głębszy dekolt, wiec posłużyłam się jedną z bokserek, która idealnie na mnie leży :P (skromnie mówiąc) i wycięłam według linii.
5. Rękawy oczywiście wyszły za szerokie, w stosunku do dopasowanej bluzki, więc stopniowo je wycinałam pod pachą, aż wreszcie trafiłam na swój rozmiar :)
6. Po dopasowaniu przeszyłam szwy na maszynie.
7. Dekolt i rękawy zakończyłam podwijając je dwukrotnie pod spód. Szwy przeprasowałam (co niestety u rękawów zakończyło się fatalnie, bo się jeszcze poszerzyły, ale w rezultacie nie wygląda tak źle :P )

I oto efekty : 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz